ProFutbal.sk ProFutbal.sk

Slovan sa vracia domov. Nárast permanentkárov o tisíc percent
zdroj: skslovan.com

Slovan sa vracia domov. Nárast permanentkárov o tisíc percent

„It's coming home, football's coming home,“ bol evergreen futbalového leta 2018 sprevádzajúci cestu anglickej reprezentácie do semifinále majstrovstiev sveta. Populárna hymna Eura 1996 znela v anglických uliciach z každého jedného zariadenia. Podobnú mániu teraz prežíva hlavné mesto Slovenska. No skúste sa prejsť Bratislavou a nenatrafiť aspoň na jeden bilboard s logom Slovana a heslom Ideme domov!

Historicky najúspešnejší slovenský klub sa vracia domov na Bajkalskú ulicu po takmer desiatich rokoch. Posledný zápas na Tehelnom poli odohral 25. novembra 2009 proti Myjave. Odvtedy nenachádzal domov v azyle na štadióne rivala na Pasienkoch. Slovan sa vracia domov v plnej sile ako jesenný majster Fortuna ligy a s azda najlepším kádrom za ostatnú dekádu. Mobilizujú sa aj fanúšikovia, ktorí za dva dni predaja vstupeniek na otvárací zápas proti Trnave vypredali 10 tisíc vstupeniek. Bude vypredané? A čo plánuje klub urobiť, aby krivka návštevnosti po slávnostnom otvorení dramaticky neklesala? Pýtali sme sa marketingového riaditeľa Slovana Bratislava Tomáša Straku.

Koľko permanentiek ste už predali na jarnú časť? Aké je porovnanie s ostatnými sezónami na Pasienkoch?
„Zatiaľ sa predalo cez 2 000 permanentiek. Už pri predaji permanentných lístkov na jesennú časť na Pasienkoch sme zaznamenali štvornásobný nárast počtu permanentkárov oproti sezóne 2017/18. Nárast počtu permanentkárov oproti predchádzajúcim sezónam na Pasienkoch je teraz ešte markantnejší, je ich približne o tisíc percent viac než v predchádzajúcich ročníkoch."

V prvý deň predaja lístkov na Trnavu ste ich predali osem tisíc. Očakávate vypredaný štadión?
„Teší nás, že prvý deň spustenia predaja vstupeniek vyvolal takýto obrovský záujem. Áno, veríme, že naši fanúšikovia vypredajú štadión a že tento zápas bude pre všetkých slovanistov a Bratislavčanov krásnym zážitkom.“

Aké marketingové kampane na prilákanie starých i nových fanúšikov klub momentálne vedie a aké plánuje do budúcna?
„V súčasnosti spúšťame rozsiahlu reklamnú kampaň k predaju zápasových vstupeniek, v Bratislave a okolí máme k dispozícii billboardy a citylighty, taktiež neustále beží on-line kampaň. Fanúšikom budeme postupne odkrývať slávnostný program, ktorý sa uskutoční ešte pred duelom s Trnavou. Naším cieľom je ukázať Bratislavčanom i našim fanúšikom z celého Slovenska, že Slovan sa vracia domov, a že sa môžu tešiť na nový, moderný štadión s takým komfortom, vďaka ktorému sa radi vrátia na Tehelné pole aj opäť.“

Na aké sprievodné akcie sa môžu tešiť návštevníci domácich zápasov Slovana?
„V súčasnosti pripravujeme program otvorenia štadióna pred zápasom s Trnavou. Zatiaľ by sme neradi prezrádzali detaily, tie fanúšikom odkryjeme postupne pred zápasom.“

Napríklad v Dunajskej Strede pred každým stretnutím vystupujú maďarskí umelci spievajúci klubovú hymnu. Budú súčasťou zápasov na Tehelnom poli aj hudobné vystúpenia?
„Smelo vám môžem odpovedať, že u nás nebudú vystupovať maďarskí umelci (úsmev). Každopádne, ako som vyššie uviedol, viac zatiaľ prezrádzať nebudeme.“

Aký nadštandard ponúkne Slovan fanúšikom na novom Tehelnom poli v porovnaní s konkurenciou?
„Najmodernejší štadión, super výhľad, najlepšie technológie, prvé mužstvo v tabuľke, najviac strelených gólov a vynikajúci fanúšikovia. Veríme, že dobrý futbal spolu s kvalitnými službami prilákajú fanúšikov a hlavne ich udržia v hľadisku aj na ďalšie zápasy.“

Akú priemernú návštevnosť očakávate v priebehu jarnej časti?
„Za posledných 20 rokov mal Slovan najvyššiu priemernú návštevnosť v sezóne 2008/09 v počte 5 547 divákov na zápas a to ešte na starom Tehelnom poli. Naším cieľom je, aby sme ju samozrejme prekonali a dosiahli počas jarnej časti priemernú návštevnosť nad 9 000 divákov. Ak ponúkneme fanúšikom to, čo vyššie spomínam, tak toto číslo môžeme reálne dosiahnuť a možno aj prekonať. Potrebujeme však aj výraznú pomoc od našich fanúšikov. Aby nám pomohli a svojou mobilizáciou či už v on-line prostredí, alebo v bežnej komunikácii aj oni získavali nových a nových fanúšikov a členov našej rodiny. Vopred im za to ďakujeme.“

S čím by ste boli v súvislosti so vzťahom k fanúšikom spokojný na konci sezóny?
„Aby sme všetci ťahali za jeden povraz! Aby Slovan bol jednou silnou rodinou. Aby každý z nás, či už fanúšik, hráč, tréner, mládežnícky hráč, rodič mládežníka, bývalý hráč, partner klubu, zástupca klubu, trávnikár.... bol hrdý na náš klub, vždy ho čestne hájil a stál po boku každého slovanistu. Iba keď budeme držať spolu, budeme silní, pretože spolu sme Slovan!“

Čo odkazujete fanúšikom, ktorí momentálne váhajú, či si zakúpiť permanentku alebo lístky na domáce zápasy Slovana?
„Snáď len to, že vstupenky na derby sa veľmi rýchlo míňajú, takže fanúšikovia by v prípade záujmu nemali váhať a kúpiť si ich čím skôr. Veríme, že spolu vypredáme Tehelné pole.“

Najnovšie z klubu: Slovan Bratislava

Pozri viac

Najnovšie z ligy: 2. liga

Pozri viac

Najnovšie z kategórie: Rozhovory

Pozri viac

Odporúčame

HOKEJ.sk